تاثیرات فناوری های دیجیتال بر مدل های کسب و کار
مقدمه:
در دهههای اخیر دنیای کسب و کار به سرعت در حال تحول است و این تغییرات باعث سقوط مدل ها و روش های قدیمی شده و به وجود آمدن مدل های جدیدی در زمینه کسب و کار ، درآمد و ارتباطات گردیده است. کسب و کارهایی که با انعطاف و چالاکی در استفاده از مدلهای نوین توانمند شده و با فناوریهای نوین هماهنگی یافتهاند به راحتی با چالشهای جدید مواجه میشوند.
در دنیای مدل های کسب و کار الکترونیکی تغییرات اساسی در طرح و ساختار مدلها حاکی از این است که کارآفرینان و مدیران نیازمند به بررسی ژرف اثرات ارتباطات الکترونیکی بر مدلهای موجود هستند این مقاله به بررسی معانی ضمنی پیرامون تغییر در انواع مدلها ، انواع مدلهای الکترونیکی و تأثیرات وب 2.0 و المانهای وب 3.0 بر کسب و کارها میپردازد. همچنین مقاله به مطالعه مدلهایی برای ارزیابی اثر بخشی ارتباطات آنلاین و نقش شبکههای اجتماعی در جذب ارزش و پایداری مشتریان میپردازد.
فهرست مطالب
- مقدمه
- معانی ضمنی پیرامون تغییر در انواع مدل ها
- بینش بازاریابی الکترونیکی
- تجاری سازی محرک بسیاری از مدل های جدید
- انواع مدل ها الکترونیکی
- مدل های بازار الکترونیکی
- مدل های درآمد آنلاین
- مدل های ارتباطات دیجیتال
- مدل های بازاریابی
- تفاوت بین ارتباطات سنتی و رسانه اینترنتی
- مدل هایی برای ارزیابی اثر بخشی ارتباطات آنلاین
- وب 2.0 و مدل شبکه اجتماعی
- عناصر وب 3.0
- تحقیقات شبکه های اجتماعی
- کسب ارزش از شبکه های اجتماعی
- مدل های خرید مشتری
- مدل های پایبندی