پاورپوینت رفتار سازمانی دانشی برای مدیریت اثربخش

پاورپوینت رفتار سازمانی دانشی برای مدیریت اثربخش

در این پاورپوینت اهمیت رفتار سازمانی برای مدیریت اثربخش بررسی می‌شود. رفتار سازمانی به مدیران کمک می‌کند تا کارکنان را به طور موثرتر مدیریت کنند و به موفقیت سازمان خود کمک کنند.

مقدمه پاورپوینت رفتار سازمانی دانشی برای مدیریت اثربخش

در حال حاضر اطمینان حاصل کرده‌ایم که موفقیت یک سازمان به طور مستقیم به بهره‌وری موثر از نیروی انسانی وابسته است و یک مدیر موفق فردی است که توانایی استفاده از اعضای گروه خود را به خوبی دارد و توانمندی‌های آنها را به بهترین نحو ممکن به کار می‌گیرد.

برای این منظور مدیر باید دارای یک سری مهارت و توانایی باشد که در حوزه رفتار سازمانی به آن‌ها پرداخته می‌شود. از مدیران انتظار می‌رود که بتوانند هم از رفتارهای قابل مشاهده و هم از رفتارهای نامرئی و پنهان کارکنان و کارمندان خود آگاهی حاصل کنند.

مدیران نیاز دارند که بتوانند درک کنند اگر چه از سوی ظاهری فرد نشانه‌های عدم رضایتی مشاهده نشود این نکته نه نشان‌ دهنده عدم وجود ناخوشایندی و انزجار درونی نسبت به افراد است.
به عبارت دیگر عملکرد یک مدیر به شدت وابسته به داشتن دانش فنی مرتبط با شغل خود و همچنین داشتن مهارت‌های انسانی است.

تعریف رفتار سازمانی Organizational Behavior

رفتار سازمانی به عنوان یک حوزه تحقیقاتی، اجتماعی و روان‌ شناختی، تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختار سازمانی بر رفتار کارکنان را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند. هدف اصلی این حوزه ارتقاء مهارت‌های مدیران در تشخیص علل، پیش‌بینی و ایجاد تغییر در رفتار افراد در سازمان است.

به عبارت دیگر رفتار سازمانی به مطالعه سیستماتیک اعمال و رفتارهایی که افراد در سازمان از خود نشان می‌دهند می‌پردازد. این تحقیقات به منظور بهبود فهم از پویایی‌ها و ویژگی‌های مختلف رفتارهای سازمانی انجام می‌شود.

بخشی فهرست مطالب پاورپوینت رفتار سازمانی دانشی برای مدیریت اثربخش

بخش اول : مبانی رفتار سازمانی
مقدمه رفتار سازمانی
تاثیر انگیزش بر عملکرد افراد
تعریف رفتار سازمانی
خرده سامانه های سازمان و تاثیر متقابل آنها
نقش های مدیریتی از دیدگاه آدیزس
نگاهی بر نگرش نظام مند
نگرش نظام مند
ویژگی سامانه های باز:
نقش های مدیریت براساس نظر مینتزبرگ.
مهارت های مدیریت
عوامل موثر در یک سامانه اجتماعی
رفتار سازمانی بدنبال دادن چه دانشی به مدیران است؟
ابزار مدیریت
سه حیطه مطالعاتی رفتار سازمانی
سطوح تغییر در افراد
بخش دوم :  رفتار فردی
بخش سوم :  رفتار گروهی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 106

فرمت فایل: پاورپوینت