پرسشنامه سنجش انتظارات نسبت به مواد افیونی (OEQ)

پرسشنامه سنجش انتظارات نسبت به مواد افیونی (OEQ)

دانلود پرسشنامه استاندارد سنجش انتظارات نسبت به مواد افیونی (OEQ)

معرفی پرسشنامه

این پرسشنامه ۵۴ سوال دارد و به صورت بلی، خیر پاسخ داده می شود. اجرای این آزمون به صورت خوداجرایی و کاغذ و مدادی است. بدین ترتیب که پاسخگو در صورت داشتن حداقل سواد (در حد ابتدایی) می تواند سوالات را بخواند و به آنها پاسخ دهد. زمان اجرای این آزمون برای افرادی که سواد خواندن و نوشتن دارند، بین ۱۵ تا ۱۸ دقیقه و زمان لازم برای نمره گذاری آزمون حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه است.
یکی از عناصر درگیر در گرایش های افراد نسبت به مواد مجموعه انتظارات متعددی است که زمینه ساز رفتارهای مربوط به پیگردی مواد می شود. مواد در حوزه سوء مصف مواد استنشاقی، الکل، مواد افیونی و آرام بخش ها و خواب آورها به عنوان داروهای روان گردان کندکننده معرفی می شوند که در سطح جهانی سوء مصرف کنندگان و وابستگان زیادی را به خود مشغول داشته اند. در کنار تاثیرات داروشناختی معین، بسیاری از مواد در هنگام اثرگذاری بر افراد از نظام باورها، انتظارات و تصورات فرد مصرف کننده آن ماده نیز تاثیر می پذیرند.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش گل پرور و همکاران (۱۳۸۳) ذکر شده است.

پایایی و روایی: دارد ( ایرانی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد(سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۱۰
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: WORD